Honing-cider van Zzinga. Muesli van weggegooid maar gezond voedsel van de firma Krusli. Repen met gedroogde biologische banaan en hazelnoten van de firma Bananabar. Een rundvlees-met-zeewierburger van UmaMeats. Smakelijke paddestoelen van Botanic Bites. Een pastamaaltijd van Veggihap. En falafel-balletjes van krekels van Krekerij. Dat zit allemaal in de Start-up Box.
De producten waren bedoeld om te verkopen aan restaurants, cateraars op de campus en festivals, maar die afzet viel weg. De startende bedrijven hebben daarom besloten de producten te verzamelen en als een box van innovatieve proeverijen aan te bieden. Sinds mei vorig jaar zijn er veertig Startup Boxen verkocht, er zijn nog tien over. Ze kosten 50 euro, inclusief bezorging. Dat is prijzig, maar daarmee steun je de zeven voedsel-start-ups die door de coronacrisis in de problemen zijn gekomen.
Een deel van de innovatieve voedingsmiddelen zat ook in het Kerstpakket van Starthub dat medewerkers van WUR in december konden kiezen. De voedseldoos is een initiatief van Starthub, Startlife en Zzinga.