Dit heeft de directie van de Plant Sciences Group (PSG) besloten. De maatregel past binnen het huidige merkenbeleid, stelt Marc Lamers, beleidsdirecteur Communicatie. Wel gaat de raad van bestuur in het komende strategisch plan aandacht besteden aan het merkenbeleid.
Aanleiding voor de merknaamswijziging was een onderzoek van de PSG onder haar externe relaties, vertelt Erik Toussaint, hoofd Communicatie bij de kenniseenheid. ‘Bij onze externe relaties was niet goed bekend waar de merken PRI en PPO voor staan, terwijl Wageningen UR een sterk merk bleek bij de relaties.’ Verder vonden de business unit managers bij Plant het in de praktijk vaak lastig om met de verschillende merken te werken, stelt Toussaint. Daarop adviseerde de afdeling communicatie van PSG aan de managers en directie van de Plant Sciences Group om de DLO-merken te laten vervallen. Voortaan meldt een DLO-medewerker van de PSG alleen nog dat hij werkt bij Wageningen UR. In juridische teksten blijft hij de officiële werkgever, Stichting DLO, noemen.